E46Fanatics

E46Fanatics (http://forum.e46fanatics.com/index.php)
-   Forced Induction Forum Sponsored by Active Autowerke (http://forum.e46fanatics.com/forumdisplay.php?f=41)
-   -   BOV anyone? (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=611841)

billetboy 09-27-2008 06:50 PM

BOV anyone?
 
Check this out!

Something a little "different".

http://www.youtube.com/watch?v=eVc9mn06KYo

00bmw323 09-27-2008 06:52 PM

uhh no!

MSpired 09-27-2008 06:55 PM

Hu?

billetboy 09-27-2008 07:17 PM

Quote:

Originally Posted by 00bmw323 (Post 8596970)
uhh no!

Quote:

Originally Posted by MSpired (Post 8596980)
Hu?



Do you see how it works?

billetboy 09-27-2008 07:19 PM

Quote:

Originally Posted by 00bmw323 (Post 8596970)
uhh no!

Quote:

Originally Posted by MSpired (Post 8596980)
Hu?

Do you see how it works?

LagunaBlau///M3 09-27-2008 09:24 PM

First time ive seen something like that.


what was that on? and what kind of FI was on the car?

eee4666 09-27-2008 09:29 PM

Quote:

Originally Posted by LagunaBlau///M3 (Post 8597452)
First time ive seen something like that.


what was that on? and what kind of FI was on the car?

Description: "This is one of my 3 inch valves temproarily installed on my friends 51 Chevy truck. Motor is a 4200 vortec motor with turbo sitting on one of my billet steel cnc turbo manifolds."

turboaddiction 09-27-2008 09:30 PM

The damn thing replaces a part of the charge piping like an MAF replaces charge piping. Pretty crazy. It probably works better than normal BOVs because it let's all air going back to the turbo escape (I assume because when it works it's like a piece of charge pipe falling off), rather than hoping all the air can escape through a little hole through the side of a charge pipe the way most BOVs are routed. :hmm:

billetboy 09-27-2008 09:59 PM

Quote:

Originally Posted by LagunaBlau///M3 (Post 8597452)
First time ive seen something like that.
what was that on? and what kind of FI was on the car?

Fuel injection is Megasquirt. I make these valves and have been trying to get some video for a while. My buddy just got his truck boosted and the Megasquirt guys were having a dyno day so we put one on his truck to get some video of it working.

Quote:

Originally Posted by turboaddiction (Post 8597469)
The damn thing replaces a part of the charge piping like an MAF replaces charge piping. Pretty crazy. It probably works better than normal BOVs because it let's all air going back to the turbo escape (I assume because when it it works it's liek a piece of charge pipe falling off), rather than hoping all the air can escape through a little hole through the side of a charge pipe the way most BOVs are routed. :hmm:

Yep! The pipes slide into both ends of the valve and are sealed with O rings and secured with set screws. Ports are all the way around the 3 inch diameter and are .5 inch wide so there ain't much can match it for flow.

turboaddiction 09-28-2008 09:44 PM

Quote:

Originally Posted by billetboy (Post 8597561)
Yep! The pipes slide into both ends of the valve and are sealed with O rings and secured with set screws. Ports are all the way around the 3 inch diameter and are .5 inch wide so there ain't much can match it for flow.

HaHa what do I win? :craig:

How much you charging for one of those bad boys? Sounds like there needs to be more R&D to make sure the seal is 100% secure though. Have you tested the psi on the seal? Does it beat 100psi?

billetboy 09-29-2008 09:31 AM

Quote:

Originally Posted by turboaddiction (Post 8600973)
HaHa what do I win? :craig:

How much you charging for one of those bad boys? Sounds like there needs to be more R&D to make sure the seal is 100% secure though. Have you tested the psi on the seal? Does it beat 100psi?

You get a gold star! Lol!

I tested it with an air compressor at 100 psi and nothing blew out so I figured I was past anything most people would run. As long as the are installed on a decent piece of pipe (not on a cut bend) thay seem to work fine. I've sold lots of these valves and the only thing I ever did as far as warranty was send a guy some new O rings which are 20 cents a piece. I usually sell them for $200 but to be honest I spend most of my time making the CNC'd Billet manifolds so I haven't really pushed these. I just thought you guys might get a kick out of it.


All times are GMT -5. The time now is 08:04 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
(c) 1999 - 2011 performanceIX Inc - privacy policy - terms of use