E46Fanatics

E46Fanatics (http://forum.e46fanatics.com/index.php)
-   Suspension & Braking (http://forum.e46fanatics.com/forumdisplay.php?f=97)
-   -   Rokkor tuning??? (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=852737)

thegeneral 06-23-2011 04:12 AM

Rokkor tuning???
 
does anyone hav the rokker tuning coilovers on their vehicle? im interested in getting it but wanna know how it rides, right now i have hotchkis springs with factory shocks and its too bouncy i need something more stiff but dont wanna pay an arm and leg let me know thanks

lafabritto325ci 06-23-2011 09:23 AM

mine comes in friday, ill have it installed next week, so i can comment them.... but so far, havent hear anything negative about them..

Adrian_Lindn 06-23-2011 11:25 AM

mine are coming in today :D heared good and bad...As long as your not racing they will suit your needs

lafabritto325ci 06-24-2011 12:05 AM

what bad have you heard about them?? just curious

King Kashi 06-30-2011 05:53 AM

I JUST PUT MINE IN TODAY !!!!... to be honest u guys, i have a E46 with sports package, if u have a sports package, the RIDE QUALITY on the ROKKOR is EXACTLY the same.. just TINY WINY bit stiffer, but so far I LOVE THE RIDE QUALITY, when i bought them, that was my biggest issue, but after feeling the ride quality, its GREAT, VERY VERY VERY CLOSE TO STOCK, but i ran into sooo many problems, thats y i named my car PROBLEM CHILD haha, sway bar links needed to be changed cuz the stock ones where to long, for u guys who run into that problem, u can use E36 M3 end links, and also i lowered my car on STOCK 17's and my wheels hit the coilovers so i needed to higher the front end cuz spacers were out of the picture @ the time all stores where closed. So i need to pick up 13MM-15MM spacers, but other then that. u guys should be GOOD. im about 5 inches off the ground, after the spacers im ganna drop 2 more inches, looked great b4 i had to raise it for the clearance.

just rmr b4 u guys take them to a shop for installation, get E36 M3 sway bar links, also 13-15MM spacers, and for some reason if u guys wont need them, u can return them. good luck,

tanik 07-17-2011 06:49 PM

where did you purchase them?

King Kashi 07-17-2011 08:42 PM

rokkortuning.com

tanik 07-17-2011 08:47 PM

thx. will purchase and see how it goes. and hopefully i dont run into any problems or having to get extra parts.

DualZ 07-17-2011 09:28 PM

Quote:

Originally Posted by Adrian_Lindn (Post 13307843)
mine are coming in today :D heared good and bad...As long as your not racing they will suit your needs

As long as you dont hit potholes your fine.

lafabritto325ci 07-17-2011 11:42 PM

i have had mine installed for about 3 weeks and have had no problems at all... they feel a bit better then the racelands but not by much... and ive his potholes, road dips and all and they have been great!! people get in the car and the compliment the suspension... i am aware that its not top notch brand but it does the job!! :)

invictus 07-18-2011 12:11 AM

lol

tegboi 07-18-2011 12:15 AM

Just incase no one here knows, rokkor tuning is the same as raceland coilovers. Pays to the same company, and the rokkor tunning is just the same, but with a stiffer springrate.

lafabritto325ci 07-18-2011 12:26 AM

Quote:

Originally Posted by invictus (Post 13387972)
lol

whats so funny??? :clap:

Barzini 07-20-2011 08:08 PM

All of you should burn in hell or drive FIAT's till end of days for using shitty coils in BMW :D

Rob43 07-20-2011 09:51 PM

Quote:

Originally Posted by barzini (Post 13398136)
all of you should burn in hell or drive fiat's till end of days for using shitty coils in bmw :d


This.

tegboi 07-20-2011 11:10 PM

Quote:

Originally Posted by Barzini (Post 13398136)
All of you should burn in hell or drive FIAT's till end of days for using shitty coils in BMW :D

too late. we live in the USA

tanik 07-24-2011 04:45 PM

Quote:

Originally Posted by King Kashi (Post 13332046)
I JUST PUT MINE IN TODAY !!!!... to be honest u guys, i have a E46 with sports package, if u have a sports package, the RIDE QUALITY on the ROKKOR is EXACTLY the same.. just TINY WINY bit stiffer, but so far I LOVE THE RIDE QUALITY, when i bought them, that was my biggest issue, but after feeling the ride quality, its GREAT, VERY VERY VERY CLOSE TO STOCK, but i ran into sooo many problems, thats y i named my car PROBLEM CHILD haha, sway bar links needed to be changed cuz the stock ones where to long, for u guys who run into that problem, u can use E36 M3 end links, and also i lowered my car on STOCK 17's and my wheels hit the coilovers so i needed to higher the front end cuz spacers were out of the picture @ the time all stores where closed. So i need to pick up 13MM-15MM spacers, but other then that. u guys should be GOOD. im about 5 inches off the ground, after the spacers im ganna drop 2 more inches, looked great b4 i had to raise it for the clearance.

just rmr b4 u guys take them to a shop for installation, get E36 M3 sway bar links, also 13-15MM spacers, and for some reason if u guys wont need them, u can return them. good luck,

what came in with your rokkor coilover set? Because it seems like i am missing something. it looks like i will need shorter end links. but It looks like I need the rear top mounts, and the front mounts. is that right? What came with your purchase?

tegboi 07-24-2011 04:48 PM

^^ that is correct, covered several times about the sway bar endlinks. either between a chevy impala or a Kia part from an auto parts store. you have to search around for the exact part number you need.

top mounts for front & rear, correct, you must use your OEM ones.

tanik 07-24-2011 04:52 PM

Quote:

Originally Posted by tegboi (Post 13409111)
^^ that is correct, covered several times about the sway bar endlinks. either between a chevy impala or a Kia part from an auto parts store. you have to search around for the exact part number you need.

top mounts for front & rear, correct, you must use your OEM ones.

Thanks. Yea i figure i need the endlinks. but the mounts i didnt know. I guess it wasn't really a complete coilover set. well thats what i get for being cheap. I guess once i get all the parts I need I can start installing.

King Kashi 07-24-2011 05:07 PM

I used e36 m3 end links.


All times are GMT -5. The time now is 02:27 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
(c) 1999 - 2011 performanceIX Inc - privacy policy - terms of use