E46 BMW Social Directory E46 FAQ 3-Series Discussion Forums BMW Photo Gallery BMW 3-Series Technical Information E46 Fanatics - The Ultimate BMW Resource BMW Vendors General E46 Forum The Tire Rack's Tire Wheel Forum Forced Induction Forum The Off-Topic The E46 BMW Showroom For Sale, For Trade or Wanting to Buy

Welcome to the E46Fanatics forums. E46Fanatics is the premiere website for BMW 3 series owners around the world with interactive forums, a geographical enthusiast directory, photo galleries, and technical information for BMW enthusiasts.

You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.


Go Back   E46Fanatics > Search Forums

You searched for the keyword(s):
Your search results are listed below. If you did not find the answer you were looking for, please try searching again. Make sure that you are searching the entire site and not a specific forum. If you cannot find the answer to your question, create a new discussion topic in the appropriate BMW related or Off-Topic section.

Showing results 1 to 25 of 988
Search took 1.25 seconds.
Search: Keyword(s): ; Posts Made By: secono330ci
Forum: The Showroom 11-22-2014, 04:54 PM
Replies: 25
Views: 2,225
Posted By secono330ci
Looks great man :thumbsup: I love Estoril on...

Looks great man :thumbsup: I love Estoril on non-m's.
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 11:07 PM
Replies: 16
Views: 473
Posted By secono330ci
Whoops lol. The DMS is a great exhaust. 57mm...

Whoops lol.
The DMS is a great exhaust. 57mm piping which is good. You'll need a resonator placed somewhere though. It's loud with headers!
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 10:14 PM
Replies: 16
Views: 473
Posted By secono330ci
I would see if VAC sells just the headers alone....

I would see if VAC sells just the headers alone. Just say you already have cats and a midpipe...

You're on the right track with the Supersprint x-pipe (section 1). The OD of the SS pipes are 54mm...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 09:03 PM
Replies: 16
Views: 473
Posted By secono330ci
Looks like a good deal. Nice 304 SS metal, I'm...

Looks like a good deal. Nice 304 SS metal, I'm sure the fitment will be fine.

I don't understand the cats though. The bungs for the o2 sensors are in the headers lol. So the cats are pointless (if...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 06:26 PM
Replies: 46
Views: 1,382
Posted By secono330ci
Sorry didn't mean it like that. It's an OS Giken...

Sorry didn't mean it like that. It's an OS Giken 1.5 way that replaced the open unit.
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 06:21 PM
Replies: 733
Views: 118,251
Posted By secono330ci
Haha we'll see. I'm probably gonna go with a...

Haha we'll see. I'm probably gonna go with a quality blower first. Then maybe a 75 shot after that :evil:

It sucks but I don't have the stock diff...

I just spoke with a well known diff builder...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-19-2014, 04:49 PM
Replies: 46
Views: 1,382
Posted By secono330ci
My diff blew up earlier this year (built OSG 1.5...

My diff blew up earlier this year (built OSG 1.5 way with ~2200 miles on it when it went).

Gonna get it looked at by a diff builder this week to see exactly what happened.

There could be...
Forum: Engine & Performance 11-17-2014, 01:29 PM
Replies: 6
Views: 580
Posted By secono330ci
gl with the sale, that's the best intake made for...

gl with the sale, that's the best intake made for these cars.
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-16-2014, 08:37 PM
Replies: 733
Views: 118,251
Posted By secono330ci
Everything in the car has been upgraded or...

Everything in the car has been upgraded or replaced and it's ready for more power. I'm just not sure about this engine...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 11-16-2014, 08:35 PM
Replies: 733
Views: 118,251
Posted By secono330ci
I haven't had any updates. Idk what direction to...

I haven't had any updates. Idk what direction to take this car in.

I have two major problems.

My diff blew up...a while ago. It's got an OS Giken unit.

One of my trans bolts snapped (big...
Forum: General E46 Forum 11-12-2014, 10:41 PM
Replies: 28
Views: 940
Posted By secono330ci
Are you sure the backlash was set correctly?

Are you sure the backlash was set correctly?
Forum: Forced Induction Forum Sponsored by Active Autowerke 11-09-2014, 08:43 PM
Replies: 554
Views: 22,837
Posted By secono330ci
Nice progress man :thumbsup:

Nice progress man :thumbsup:
Forum: Interior 10-10-2014, 11:37 AM
Replies: 5
Views: 511
Posted By secono330ci
Price if I come pick it up in Orlando? Im only...

Price if I come pick it up in Orlando? Im only about 45 mins away
Forum: General Off-Topic 09-30-2014, 08:46 PM
Replies: 133
Views: 2,776
Posted By secono330ci
The n54. We got spoiled with how much power it's...

The n54. We got spoiled with how much power it's capable of making.

The n55 though, is a very good engine and I would rather have it in a daily driver.
Forum: General Off-Topic 09-30-2014, 08:39 PM
Replies: 133
Views: 2,776
Posted By secono330ci
As for the m235, idk the n55 just kills it for me.

As for the m235, idk the n55 just kills it for me.
Forum: General Off-Topic 09-30-2014, 08:38 PM
Replies: 133
Views: 2,776
Posted By secono330ci
+1

+1
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 09-28-2014, 09:26 AM
Replies: 2
Views: 174
Posted By secono330ci
That is normal for a lightweight flywheel. You...

That is normal for a lightweight flywheel. You can try UUC's transmission "fluid formula" (on their website), but it won't eliminate it completely.

I eliminated the chatter on mine by getting...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 09-22-2014, 03:41 AM
Replies: 3
Views: 307
Posted By secono330ci
Damn you Rob, damn you :rofl: I...

Damn you Rob, damn you :rofl:



I removed all the plastic shields up front and even the headlight washer system :lmao: But still even with that stuff and the secondary air pump removed, it's...
Forum: Driveline, Engine & DME Tuning 09-22-2014, 02:22 AM
Replies: 3
Views: 307
Posted By secono330ci
Lightening up the front of the car

Brainstorming...

Want to shed some weight off the front of the car. I don't want to remove necessary items (i.e. Headlights, etc).

So far I can only think of:

-M3 Kevlar Front bumper support...
Forum: Europe 09-22-2014, 12:24 AM
Replies: 7
Views: 2,216
Posted By secono330ci
Wow! I don't think I've ever seen a CSL Bumper...

Wow! I don't think I've ever seen a CSL Bumper fit that perfectly on a non-m before. Do you mind if I ask where you bought it from?

Beautiful car btw :thumbsup:
Forum: Forced Induction Forum Sponsored by Active Autowerke 09-17-2014, 12:18 AM
Replies: 17
Views: 1,006
Posted By secono330ci
Frank Smith now does tuning for all of Active's...

Frank Smith now does tuning for all of Active's m54 powered cars. The new AA tune is worth the money if you want the power and the option of turning off the CEL for various things.
Forum: Forced Induction Forum Sponsored by Active Autowerke 09-14-2014, 10:04 PM
Replies: 554
Views: 22,837
Posted By secono330ci
Same

Same
Forum: Forced Induction Forum Sponsored by Active Autowerke 09-14-2014, 02:58 AM
Replies: 554
Views: 22,837
Posted By secono330ci
Well, that's my call for the night. Goodnight...

Well, that's my call for the night. Goodnight everybody.
Forum: Political Talk 09-13-2014, 10:10 PM
Replies: 51
Views: 857
Posted By secono330ci
I am a conservative and dislike Hillary a lot,...

I am a conservative and dislike Hillary a lot, but this is very true.
Forum: General Off-Topic 09-13-2014, 08:29 PM
Replies: 15
Views: 673
Posted By secono330ci
Mayweather Fight to tonight

Possible live stream?
Showing results 1 to 25 of 988


 

All times are GMT -5. The time now is 02:03 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
(c) 1999 - 2011 performanceIX Inc - privacy policy - terms of use